2016 წლის იანვარ-სექტემბრის მდგომარეობით, საქართველოდან მსოფლიოს 50
ქვეყანაში ექსპორტირებულია 32 421 418 ბოთლი (0,75 ლ) ღვინო, რაც
35%-ით აღემატება გასული წლის ანალოგიურ მონაცემებს.
საანგარიშო პერიოდში ექსპორტირებულია 74,6 მლნ-მდე აშშ დოლარის
ღირებულების ღვინო, რაც 12%-ით მეტია გასული წლის ამავე პერიოდის
მაჩვენებელზე.ექსპორტის მატება აღსანიშნავია როგორც ევროკავშირის
ქვეყნების, ისე ჩინეთისა და სხვა ტრადიციული ბაზრების მიმართულებით:
ჩინეთი - 154% (3 852 245), უკრაინა - 61% (3 457 028), დიდი
ბრიტანეთი - 60% (67522), ბელარუსი - 51% (789 876), პოლონეთი - 47%
(1 633 514), ესტონეთი - 43%(485 688), ყირგიზეთი - 39% (163 966),
რუსეთი - 36% (17 056 936), გერმანია - 18%(223 862), იაპონია - 20%
(134 808), აშშ - 5% (191 086), ლატვია 1% (841098) და სხვა.
ექსპორტიორი ქვეყნების პირველი ხუთეული ასე გამოიყურება: რუსეთი
(17056936),ჩინეთი (3852245), უკრაინა (3457028) , ყაზახეთი (2535163)
და პოლონეთი(1633514). ამასთან, მსოფლიოს 16 ქვეყანაში
ექსპორტირებულია 6 016 653 ბოთლი (0,5 ლ) ბრენდი, რაც 34%-ით
აღემატება 2015 წლის ამავე პერიოდის მაჩვენებელს. სულ ექსპორტირებულია
13,6 მლნ აშშ დოლარის ღირებულების - ზრდა გასული წლის ანალოგიურ
პერიოდთან შედარებით 15%-ს აღწევს. მთლიანობაში, ღვინის, ბრენდის,
ჭაჭის, ღვინო მასალის, ჩამოსასხმელი ბრენდისა და საბრენდე სპირტის
ექსპორტის შედეგად მიღებულმა შემოსავლებმა საანგარიშო პერიოდში 126
მლნ აშშ დოლარს მიაღწია. გასული წლის 9 თვის მონაცემებით, ეს
მაჩვენებელი 99,7 მლნ აშშ დოლარს შეადგენდა - ზრდამ 26,5%
შეადგინა.
[R]
მასალის გამოყენების პირობები