საზოგადოება
აირბალონიანი მანქანების ტექდათვალიერება- უსაფრთხოება თუ ბიუჯეტის შევსების გზა
აირბალონზე მომუშავე ავტომანქანების სავალდებულო ტექდათვალიერებას ორი აკრედიტებული კომპანია, შპს " აირბალონი" და შპს "გაზინჟინერი" ახორციელებს. როგორც speqtri.ge-მ გაარკვია, შემოწმება ამ დროისთვის 37-მა ავტომანქანამ გაიარა, მათგან სტანდარტები ვერცერთმა დააკმაყოფილა.
მძღოლებს ტექდათვალიერება 90-დან 130 ლარამდე უჯდებათ.

“ჩვენთან 7 მანქანა შემოწმდა, მაგრამ სტანდარტებში ვერც ერთი ვერ ჩაჯდა. პატარ-პატარა პრობლემები იყო, ეს ჩვენ თავად მოვაგვარეთ და შესაბამისობის სერტიფიკატიც გავეცით. თუ სერიოზულ ხარვეზზეა საუბარი, მაშინ საწარმოში გავაგზავნით. ამ ეტაპზე მომსახურების ცენტრი მხოლოდ თბილისში გვაქვს, ჯერჯერობით არა მგონია რეგიონში განთავსებაზე ვიფიქროთ,“- აღნიშნა „აირბალონის“ კლიენტთა მომსახურების მენეჯერმა გიორგი ხვედელიძემ.

შპს „გაზინჟინერმა“ სავალდებულო ტექდათვალიერება ერთი თვეა დაიწყო და 30 მანქანა შეამოწმა.
„ცუდი მდგომარეობაა, სტანდარტებში ვერც ერთი ვერ ჩაჯდა. ისინი სპეციალურ ხელოსანთან გავაგზავნეთ, შემდეგ ისევ ჩვენთან მოვიდნენ და თავიდან შევამოწმეთ. მათ 10-დღიანი ვადა აქვთ ხარვეზის გამოსასწორებლად, თუ დროში ჩაეტევიან, დამატებითი თანხის გადახდა აღარ მოუწევთ. ამჟამად, ოფისი გვაქვს თბილისსა და ქუთაისში, მოთხოვნა თუ მაღალი იქნება, სხვა რეგიონებშიც გავხსნთ,“- აღნიშნა „აირბალონის“ დამფუძნებელმა ნუკრი მაჭარაშვილმა.

სავალდებულო ტექდათავალიერების ვადები ავტომანქანის ასაკის მიხედვითაა განსაზღვრული და ამას მთავრობის დადგენილება არეგულირებს.

„დადგინდა კატეგორიები, რომელმა ავტომანქანამ რა ვადაში უნდა გაიაროს შემოწმება. 24 და მეტი წლის ავტომობილები, რომელთაც მგზავრების გადაყვანა ევალება, ტექდათვალიერებას გაივლიან 2017 წლის პირველ იანვრამდე. მერე მოდის 20-დან 23 წლამდე ასაკის, მათ დრო 2018 წლის პირველ ივნისამდე აქვთ და ა.შ. 2019 წლამდე აღნიშნული პროცესი დასრულდება. როგორც მოგეხსენებათ, აკრედიტაცია ორმა კომპანიამ გაიარა, დაფიქსირებულია კიდევ ორი განაცხადი და მუშაობა მიმდინარეობს. იმ შემთხვევაში, თუ სატრანსპორტო საშუალებამ კრიტერიუმები ვერ დააკმაყოფილა, კომპანია აძლევს გარკვეულ დროს შეუსაბამობის აღმოსაფხვრელად, თუ მეორედაც იგივე დარღვევა გამოვლინდა, არ გაიცემა ე.წ. ფირნიში, რომელიც ადასტურებს, რომ ავტომობილი ვარგისია. თუ რომელიმე კომპანიას რეგიონში ტექდათავლიერების განხორციელების სურვილი ექნება, მოგვმართოს და აკრედიტაციას გავატარებთ. ჯერჯერობით ასეთი არავინ გამოჩენილა.“- აღნიშნა ეკონომიკის სამინისტროს აკრედიტაციის ცენტრის გენერალური დირექტორის მოადგილემ მალხაზ ხარებავამ.

მისივე თქმით, ვინც შემოწმება აღნიშნული დადგენილების მიღებამდე გაიარა და აქვს ვადიანი საბუთი, მანქანის ტექდათვალიერება თავიდან მოუწევს.
„ მთავრობის მე-80-ე დადგენილებაში ცალსახად არის მითითებული, რომ აირბალონზე მომუშავე ავტოსატრანსპორტო საშუალებების შემოწმება მხოლოდ აკრედიტებულმა პირმა უნდა განახორციელოს.“

ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე დავით მესხიშვილი მიიჩნევს, რომ აღნიშნული საკითხი მოუმზადებელია. მათი ორგანიზაცია მსგავსი ფორმით აირბალონიანი მანქანების შემოწმების წინააღმდეგია.
„ორი კომპანია, რომელიც აღნიშნულ ტექდათვალიერებას ახორციელებს, სახელდახელოდ შეიქმნა. აქ უნდა მივიდეს დაახლოებით 300 000-მდე ავტომობილი, ეს ტექნიკურად შეუძლებელი და წარმოუდგენელია. საკითხი უპასუხისმგებლოდაა მომზადებული. ჩვენი ინიციატივაა, გაზის სისტემები შემოწმდეს მაშინ, როდესაც ტექდთვალიერება გახდება სავალდებულო. მძღოლმა რა ქნას, გაზის სისტემა ცალკე ამოწმოს, სამუხრუჭე და საჭის ცალკე?! ეს დანაწევრება მიუღებელია და მხარს არ ვუჭერთ. ვფიქრობ, საქმე გვაქვს ბიუჯეტის შევსებასთან და ვიღაცის ბიზნესინტერესთან.“

ბიუჯეტის შევსების გამო შემოღებულ ცვლილებაზე საუბრობს მძღოლების ნაწილიც.
ხალხი მშიერია, ვტაქსაობ იმისთვის, რომ ლუკმა პურის ფული მაინც ვიშვო. ჩვენ ეგ ზედმეტი ხარჯიღა გვინდოდა?! ეს იგივეა, ჯიბიდან ფული ამოგვარიდონ და ცოლ-შვილი მშიერი დაგვიტოვონ. ალბათ, მთავრობას ეს ბიუჯეტის შესავსებად სჭირდება. ჩემი მანქანა 22 წლისაა, ვენახშიც ამით დავდივარ და ვტაქსაობ კიდეც, აბა რა ვქნა? მე არ მინდა კარგი ავტომობილით ვიარო?!“- ამბობს ვალერი ზირაქაშვილი.

აღნიშნულთან დაკავშირებით აზრი გურჯაანელმა ირაკლი სესიაშვილმაც გამოთქვა.
„ჩემი მანქანა 1989 წელშია გამოშვებული, მაგრამ რა ვქნა, რით ვიარო, როცა ახლის ყიდვის საშუალება არ მაქვს. დათვალიერება მაშინ უნდა შემოიღონ, როდესაც ქვეყანაში ყველა პრობლემას მოაგვარებენ. პური ვერ გვიყიდია, რომ სახლში წავიღოთ და ეს ხარჯიღა გვეკლდა!“

აქვე განვმარტავთ, რომ მძღოლებს ტექდათვალიერების გავლა 3-5 წელიწადში ერთხელ მოუწევთ. თუკი ისინი შესაბამისობის სერტიფიკატის გარეშე იმოძრავებენ, საპატრულო პოლიცია მათ 100 ლარით დააჯარიმებს.
გთავაზობთ იმ კომპანიების მისამართებს, სადაც მანქანის ტექდათავლიერებაა შესაძლებელი. შპს „აირბალონის“ მისამართია- თბილისი, მექანიზაციის ქუჩა #1, „გაზინჟინერის“ კი თბილისი, გაბაშვილის ქუჩა #7.


აირბალონზე მომუშავე ავტომობილების ტექდათვალიერების ვადები იხილეთ ინფოგრაფიკაზე:


Print E-mail
FaceBook Twitter Google
ამავე კატეგორიაში
საქართველოში ამერიკის შეერთებული შტატების ელჩი იან კელი, პანკისის
ხეობაში ადგილობრივ მეწარმეებს შეხვდა. ვიზიტი გლობალური სამეწარმეო
კვირეულის ფარგლებში შედგა.
საქართველოში ამერიკის შეერთებული შტატების ელჩი იან კელი, პანკისის ხეობაში ადგილობრივ მეწარმეებს შეხვდა. ვიზიტი გლობალური სამეწარმეო კვირეულის ფარგლებში შედგა.
14:31 / 17.11.2017
დედოფლისწყაროს მუნიციპალიტეტის სოფლების- ზემო ქედის, ქვემო ქედისა
და არხილოსკალოს მოსახლეობა საშემოდგმო სამუშაოების შესრულებას ვერ
ახერხებს.
დედოფლისწყაროს მუნიციპალიტეტის სოფლების- ზემო ქედის, ქვემო ქედისა და არხილოსკალოს მოსახლეობა საშემოდგმო სამუშაოების შესრულებას ვერ ახერხებს.
13:43 / 17.11.2017
სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა 2015-2016 წლებში გაწეული ხარჯების
შესაბამისობის ანგარიში გამოაქვეყნა. მასში, სხვა მუნიციპალიტეტებთან
ერთად, გურჯაანიც მოხვდა.
სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა 2015-2016 წლებში გაწეული ხარჯების შესაბამისობის ანგარიში გამოაქვეყნა. მასში, სხვა მუნიციპალიტეტებთან ერთად, გურჯაანიც მოხვდა.
13:38 / 17.11.2017
სულ მალე კახეთში მოძრავი ავტომობილების სიჩქარე ყველა
მუნიციპალიტეტში სპეციალური რადარებით გაკონტროლდება.
სულ მალე კახეთში მოძრავი ავტომობილების სიჩქარე ყველა მუნიციპალიტეტში სპეციალური რადარებით გაკონტროლდება.
12:10 / 17.11.2017
ცხოველთა უფლებების დაცვაზე მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციებმა
პარლამენტში საკანონმდებლო ინიციატივა წარადგინეს, რომლის მიზანი
ცხოველთა დაცვის მეტი გარანტიების შექმნაა.
ცხოველთა უფლებების დაცვაზე მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციებმა პარლამენტში საკანონმდებლო ინიციატივა წარადგინეს, რომლის მიზანი ცხოველთა დაცვის მეტი გარანტიების შექმნაა.
16:35 / 16.11.2017
სხვა ამბები
განათლების სამინისტრომ წარჩინებული სწავლისთვის, კახეთის მუნიციპალიტეტში 282 წარჩინებული მოსწავლე დააჯილდოვა. აქედან ყველაზე მეტი გურჯაანის მუნიციპალიტეტიდან იყო წარდგენილი.
11:41 / 11-11-2017
2018 წლიდან საჯარო სკოლებში, პირველიდან მეექვსე კლასის ჩათვლით ყველა სახელმძღვანელო იცვლება. -ამის შესახებ განცხადება განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის მოადგილე თეიმურაზ მურღულიამ გააკეთა.
13:23 / 10-11-2017
შეფასებიდა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი ცვლილებებს, ერთიანი ეროვნული გამოცდების ტექნიკურ ნაწილშიც გეგმავს.
17:00 / 07-11-2017
2018 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდებისათვის ზოგადი უნარების ტესტი განსხვავებული იქნება. ამის შესახებ განცხადება შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელმა მაია მიმინოშვილმა გააკეთა.
16:17 / 07-11-2017
თბილისის მერობის გამარჯვებული კანდიდატი კახა კალაძე სატრანსპორტო სფეროში მომუშავე ექსპერტებსა და არასამთავრობო ორგანიზაციების წარმომადგენლებს შეხვდა.
18:16 / 31-10-2017
ვალუტა
EUR
EUR
1
2.7424
USD
USD
1
2.3941
GBP
GBP
1
3.0791
TRY
TRY
1
0.6656
RUB
RUB
100
3.9485
ამინდი
გურჯაანი 18 / 28 °C
img
საგარეჯო 17 / 24 °C
img
დ.წყარო 16 / 24 °C
img
სიღნაღი 18 / 29 °C
img
ლაგოდეხი 15 / 26 °C
img
ყვარელი 18 / 28 °C
img
თელავი 18 / 25 °C
img
ახმეტა 17 / 26 °C
img
კალენდარი
«« ნოემბერი 2017 »»
3031 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 123

speqtri.ge შენი ვებგვერდი


მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.