საზოგადოება
რის გამო შეიძლება დაიწუნოს ტექინსპექტირების ცენტრმა ავტომანქანა

სავალდებულო ტექინსპექტირება მიმდინარე წლის პირველი იანვრიდან ავტოტრანსპორტის ნაწილს უკვე შეეხო. ამ დროისთვის გურჯაანის ტექინსპექტირების ცენტრში დათვალიერება სულ 97-მა ავტომანქანამ გაიარა, მათგან 8 სატვირთო იყო, ხოლო დანარჩენი მიკროავტობუსი.

პირველ ეტაპზე ექვსმა მიკროავტობუსმა მოთოხვნები ვერ დააკმაყოფილა და ინსპექტირება მეორედ გაიარა, რაც შეეხება სატვირთოებს, რვავე გამართული აღმოჩნდა.

speqtri.ge გურჯაანის პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების ცენტრის ტექნიკურ მენეჯერს გოგა პეტრუზაშვილს ესაუბრა.

- კანონის მიხედვით, რა მოთხოვნებს უნდა აკმაყოფილებდეს ავტომობილი?
-მძღოლების უმეტესობას ეშინია, რომ მანქანას დადგენილ ნორმაზე მაღალი გამონაბოლქვი არ ჰქონდეს. ამ ეტაპზე გაუკონტროლებელი საწვავი იყიდება, რამაც შეიძლება ძრავებში მაღალი CO-ს არსებობა გამოიწვიოს. დღეს ამ კუთხით ისეთი მოთხოვნებია, რომ ძირითადი მასა სტანდარტებს აკმაყოფილებს. ავტომობილები, რომლებიც 80-იან წლებშია გამოშვებული და არ აქვს გამონაბოლქვ სისტემაში კატალიზატორები, ნახშირორჟანგის დასაშვები პროცენტულობა მაღალი ექნება და 4-მდე აღწევს, მაშინ, როდესაც კატალიზატორიან მანქანებში ეს მაჩვენებელი 0.8.-ს შეადგენს.

1986 წლამდე წარმოებულ მანქანებს სხვა კრიტერიუმები აქვს განსაზღვრული. შესაძლოა, მას მეტი გამონაბოლქვი ჰქოდნეს და მაინც გაიაროს ინსპექტირება. თუ ავტომობილს არ აქვს კატალიზატორი, მაგრამ გამონაბლქვის დონეს არ გადააჭარბა, მაინც გაივლის ინსპექტირებას და დაწუნებულად არ ჩაითვლება. გამონაბოლქვის დონე 0.8-ზე ქვევით თუ არის, აღარ ვამოწმებთ კატალიზოტორი აქვს თუ არა. ზოგს ეშინია, რომ მანქანა მეორადი საბურავით ტექდათვალიერებას ვერ გაივლის. არადა, მოთხოვნაში არსად წერია, რომ მაინცდამაინც ახალი საბურავი უნდა ჰქონდეს, მთავარია, პროტექტორის ზომა სტანდარტს აკმაყოფილებდეს და წინა და უკანა ხიდზე ერთნაირი საბურავი ეყენოს.

თუ ავტომობილის საქარე მინას აქვს ლაქა ან ბზარი მინამწმენდის მოქმედების არეში, ჩათვალეთ, რომ ამის გამო დავიწუნებთ. მანქანა უნდა იყოს ტექნიკურად გამართული, არ აქვს მნიშვნელობა სამგზავროა, სატვირთო თუ მსუბუქი. როცა ტექდათავლიერების პროცედურები მთავრდება, ავტომობილს აუცილებლად ვუღებთ ფოტოს, გარეგნულად რა მდგომარეობაშია. აქ, ჩვენთან, სტენდზე მოწმდება მუხრუჭი, ფარები, გამონაბოლქვი, დანარჩენი ყველაფერი ვიზუალური დათვალიერებით ხდება. ის, რომ შორი და ახლო მაშუქი უნდა უნთებდეს, ამას ინსპექტორი ამოწმებს.

- რამდენია ტექნიკური ინსპექტირების გადასახადი?
-მსუბუქი ავტომანქანის შემთხვევაში 60 ლარია, ხოლო მიკროავტობუსის დროს - 100 ლარი. ჩვენთან დგას სწრაფი ჩარიცხვის აპარატი და მძღოლები თანხას აქვე იხდიან.

- თუ მანქანამ განსაზღვრული მოთხოვნები ვერ დააკმაყოფილა, მაშინ რა ხდება?
- ამ შემთხვევაში, ის ტექნიკურად გაუმართავად ჩაითვლება. შესაბამისად, დათვალიერების ფურცელში, სადაც ყველა პარამეტრია მოცემული, ის პარამეტრებიც იწერება, რის გამოც ავტომობილი დავიწუნეთ. ერთიანი მომსახურების ცენტრს გადაეცემა ინფორმაცია, რომ მანქანა ტექნიკურად გაუმართავია. მძღოლს უფლება აქვს, ერთი თვის განმავლობაში აღმოფხვრას ეს ხარვეზები და მოვიდეს ჩვენთან. თუ ამ ვადას დაიცავს, თანხას ხელმეორედ აღარ გადაიხდის. სანამ ხარვეზებს გამოასწორებს, გადაადგილება ეკრძალება, თუ პატრულმა გააჩერა, რა თქმა უნდა, დააჯარიმებს, როგორც ტექდათვალიერებაზე გაუვლელ მანქანას.

-მიმდინარე წლის პირველი იანვრიდან, ასევე, სავალდებულო გახდა ტექდათვალიერება აირბალონზე მომუშავე ავტომობილებისთვისაც. თქვენს ცენტრში თუ ხდება შემოწმება ამ კუთხით?
-გვეკრძალება ამ ცენტრის პარალელურად გვქონდეს პროფილაქტიკა, რადგან ეს ინტერესთა კონფლიქტს გამოიწვევს. არადა, კანონი მავალდებულებდა, თუ მანქანას მოწყობილობა გაუმართავი აქვს, ბალონი მოხსენი და შეცვალეო. ფაქტობრივად, მომსახურებას მავალებდა, რისი უფლებაც არ მქონდა. ეს იყო სამეწარმეო კანონის დარღვევა. ამაზე დიდი ამბავი ავტეხეთ. მთავრობის სხდომაზე გამოიტანეს ახალი დადგენილება და ეს მოთხოვნა გააუქმეს. საქართველოში არის რამდენიმე აკრედიტებული საწარმო, რომელსაც აქვს უფლება შეამოწმოს და შესაბამისი ცნობაც გასცეს. ჩვენთან, აიბალონიანი მანქანების მხოლოდ გამონაბოლქვს ვამოწმებთ, აირბალონის ტექნიკურ მდგომარეობას კი - აღარ.

- თქვენი შეფასებით, რამდენად გამართულია ტექინსპექტირების ცენტრები საქართველოში?
- აღნიშნული ცენტრები ყველანაირ პირობას უქმნის მძღოლებს, რომ ოპერატიულად ჩატარდეს ტექდათვალიერება. რაც მთავარია, კორუფციის ნიშანი აბსოლუტურად გამორიცხულია. მოდის მძღოლი და იხდის ფულს, აქ არ არის საშიშორება, რომ მანქანა ტექდათვალიერებაზე არ გავატაროთ. თვალს ვერ დავხუჭავთ, თუკი ხარვეზები აღმოვაჩინეთ. ცენტრი აღჭურვილია მაღალპიქსელიანი ხმოვანი კამერებით და ყველაფერი კონტროლდება. ჩანაწერი 14 თვის განმავლობაში ინახება.

- მარჯვენასაჭიან მანქანებზე თუ იქნება განსაკუთრებული მოთხოვნა?
- ჯერჯერობით მკაცრი დირექტივა არ მიგვიღია, მაგრამ აუცილებლად გვექნება. როგორც ვიცით, მათ ფარები უნდა შეცვალონ და შეაბრუნონ. ის მარჯვენა მოძრაობაზეა გათვლილი და შემხვედრ მანქანებს მხედველობას უშლის.

- მძღოლები რამდენად შეგნებულად ეკიდებიან აღნიშნულ საკითხს?
- თუკი მგზავრს ემსახურები, უნდა იცოდე, რომ მას კომფორტი და უსაფრთხო ტრანსპორტი სჭირდება. ამიტომ მძღოლები გარკვეულწილად შეგნებულად ეკიდებიან სავალდებულო ტექდათავლიერებას. თქვენი აპარატი გაუმართავია და ჩემი მანქანა კარგ მდგომარეობაშიაო, ჯერ არც ერთ მძღოლს უთქვამს. ზოგიერთი ტაქსისტი ხშირად ამბობს, ამ მანქანით ლუკმა-პურს ვაჭმევ ჩემს ოჯახს და დათვალიერება ძვირი დამიჯდებაო. ზოგს კარი არ ეკეტება და ცალი ფარი აქვს, ეს რამდენად მიზანშეწონილია? გურჯანში არც ერთი ტაქსი არ არის რეგისტრირებული და შესაბამისად, არც გადასახადს იხდის. არადა, ქალაქში იმდენი ტაქსია და ისეთი მდგომარეობაა, მანქანას ფიზიკურად ვერსად გააჩერებ, ტაქსოპარკი უნდა მოწესრიგდეს აუცილებლად.

-2018 წლის პირველი ოქტომბრიდან ტექდათვალიერება სავალდებულო ხდება ყველა ტიპის ავტომანქანისთვის, ძრავის მოცულობის შესაბამისად, ეტაპობრივად. როგორი იქნება რიგითობა?
-რიგითობა, რომელმა მანქანამ როდის უნდა გაიაროს ტექინსპექტირება, განსაზღვრული იქნება რეგისტრაციის თარიღის მიხედვით, რომელიც ტექნიკურ პასპორტშია მითითებული. მაგალითად, თუ იანვარშია რეგისტრირებული 2019 წლის იანვარში მოუწევს, თუ დეკემბერია - 2018 წლის დეკემბერში. თუ სექტემბერშია რეგისტრირებული, სავალდებულო ინსპექტირება მომავალი წლის სექტემბროდან შეეხება.

ინფორმაციისთვის, მსუბუქმა ავტომობილებმა, რომელთა ძრავის მოცულობა 3.0-ზე მეტია, ტექნიკური ინსპექტირება უნდა გაიარონ, 2018 წლის ოქტომბრიდან, ხოლო 3.0-ზე ნაკლები ძრავის მქონე მსუბუქი ავტომობილებისთვის განსაზღვრული ვადა 2019 წლის 1 იანვარია.

Print E-mail
FaceBook Twitter Google
ამავე კატეგორიაში
16 დეკემბერს თელავში გამართულ საპროტესტო აქციას, „ნაციონალური
მოძრაობის“ გურჯაანის რაიონული ორგანიზაციაც შეუერთდება. თავმჯდომარის
თემურ ბუწაშვილის თქმით, აქცია ინაუგურაციის პარალელურად დაიწყება.
16 დეკემბერს თელავში გამართულ საპროტესტო აქციას, „ნაციონალური მოძრაობის“ გურჯაანის რაიონული ორგანიზაციაც შეუერთდება. თავმჯდომარის თემურ ბუწაშვილის თქმით, აქცია ინაუგურაციის პარალელურად დაიწყება.
17:12 / 14.12.2018
უჯარმის ციხე-ქალაქის კომპლექსზე სარესტავრაციო-საკონსერვაციო
სამუშაოები მიმდინარეობს. კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის ეროვნული
სააგენტოს ინფორმაციით, პირველ ეტაპზე გათვალისწინებული სამუშაოების
თითქმის მთლიანი გეგმა უკვე შესრულებულია.
უჯარმის ციხე-ქალაქის კომპლექსზე სარესტავრაციო-საკონსერვაციო სამუშაოები მიმდინარეობს. კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, პირველ ეტაპზე გათვალისწინებული სამუშაოების თითქმის მთლიანი გეგმა უკვე შესრულებულია.
15:13 / 14.12.2018
თელავში ინაუგურაციის საორგანიზაციო ჯგუფის წევრები ჩავიდნენ. ბასა და
თამარ ფოცხიშვილები ერეკლე მეორის სასახლის მიმდებარე ტერიტორიაზე
მიმდინარე სამუშაოებს ეცნობიან.
თელავში ინაუგურაციის საორგანიზაციო ჯგუფის წევრები ჩავიდნენ. ბასა და თამარ ფოცხიშვილები ერეკლე მეორის სასახლის მიმდებარე ტერიტორიაზე მიმდინარე სამუშაოებს ეცნობიან.
13:40 / 14.12.2018
საქართველოს საკანონმდებლო ორგანომ, 91 ხმით, 2019 წლის ქვეყნის
ძირითადი ფინანსური დოკუმენტი დაამტკიცა, ბიუჯეტის პროექტის
წინააღმდეგ ხმა 9 დეპუტატმა მისცა.
საქართველოს საკანონმდებლო ორგანომ, 91 ხმით, 2019 წლის ქვეყნის ძირითადი ფინანსური დოკუმენტი დაამტკიცა, ბიუჯეტის პროექტის წინააღმდეგ ხმა 9 დეპუტატმა მისცა.
17:04 / 13.12.2018
16 დეკემბერს თელავში დაანონსებულ აქციაზე „ევროპული საქართველო“
მონაწილეობას არ მიიღებს. ამის შესახებ გიგა ბოკერიამ გნაცხადა. მისი
თქმით, ნებისმიერ პოლიტიკურ ძალას აქვს მშვიდობიანი პროტესტის
გამოხატვის სრული უფლება.
16 დეკემბერს თელავში დაანონსებულ აქციაზე „ევროპული საქართველო“ მონაწილეობას არ მიიღებს. ამის შესახებ გიგა ბოკერიამ გნაცხადა. მისი თქმით, ნებისმიერ პოლიტიკურ ძალას აქვს მშვიდობიანი პროტესტის გამოხატვის სრული უფლება.
15:21 / 13.12.2018
სხვა ამბები
განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს 2019 წლის ბიუჯეტი 1 მილიარდ 508,500,0 ლარით განისაზღვრა.
13:35 / 13-12-2018
გურჯაანის ცენტრალურმა ბიბლიოთეკამ წიგნადი ფონდი განაახლა. ამ ეტაპზე 371 წიგნი - ძირითადად მხატვრული და საბავშვო ლიტერატურა შეიძინეს.
13:38 / 12-12-2018
ბაქტერიული ვაგინოზი საშოს ინფექციური დაავადებაა,რომელიც ხასიათდება უხვი თეთრი ან ნაცრისფერი არასასიამოვნო სუნის გამონადენით .ამ დროს არ აღინიშნება საშოს ლორწოვანი გარსის ანთება.ბაქტერიული ვაგინოზის დროს ზიანდება საშოს მიკროფლორა,რომლის 90%-ს შეადგენს ლაქტობაქტერიები(დედერლეინის ჩხირები).
10:56 / 11-12-2018
ნიკო ფიროსმანის გარდაცვალებიდან 100 წლის საიუბილეო თარიღთან დაკავშირებით, განათლების სამინისტრო სკოლის მოსწავლეებისთვის ანიმაციური ვიდეორგოლების კონკურსს – “გაცოცხლებული სურათები” აცხადებს.
14:08 / 03-12-2018
სლოვენიის ქალაქ ბლედში გამართულ ვეტერან მოჭადრაკეთა მსოფლიო ჩემპიონატზე ნონა გაფრინდაშვილმა მსოფლიო ჩემპიონის წოდება მოიპოვა.
17:03 / 30-11-2018
ვალუტა
EUR
EUR
1
3.0536
USD
USD
1
2.5751
GBP
GBP
1
3.4411
TRY
TRY
1
0.6764
RUB
RUB
100
4.4602
ამინდი
გურჯაანი 1 / 11 °C
img
საგარეჯო 1 / 8 °C
img
დ.წყარო 2 / 7 °C
img
სიღნაღი 1 / 11 °C
img
ლაგოდეხი 3 / 11 °C
img
ყვარელი 1 / 11 °C
img
თელავი 3 / 10 °C
img
ახმეტა 2 / 10 °C
img
კალენდარი
«« დეკემბერი 2018 »»
2627282930 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 123456

speqtri.ge შენი ვებგვერდი


მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.